nieuws archief 2012
Rover op 2e plek in snelle Legend Twente Rally
“2e Plaats in Legend Twente Rally 2012”
Tijdens de CONRAD Euregio Rally werd voor het eerst in Nederland ook een regelmatigheidsrally met een gemiddelde snelheid tot maximaal 80 km/uur gehouden. De wedstrijd stond open voor historische rally auto’s tot en met bouwjaar 1985. De deelnemers aan deze Legend Rally Twente rijden op de volledig afgezette klassementsproeven die ook gebruikt worden voor de deelnemers aan de moderne rally. De Sectie Historische Rally’s heeft een reglement ontwikkeld welke veel overeenkomsten heeft met die van de Legend Boucle de Spa en andere buitenlandse 80 km regularity rally’s, maar het is een pilot!
Ook het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team met de Rover 2000TC was deelnemer in deze Legend, de 1e rally op Nederlands grondgebied is voor de equipe dus min of meer een “thuiswedstrijd”.
Op de zaterdag namiddag werd er gestart onder redelijk gunstige omstandigheden, Proef 1 kan nog onder daglicht verreden worden. Helaas wordt de proef, op het moment dat de Rover met startnummer 212 mag gaan rijden, geneutraliseerd vanwege een van de weg geraakte deelnemer. Dus op naar proef 2, inmiddels is het donker en dus rijdt Johan zijn eerste wedstrijdkilometers in het donker. De avondproeven verlopen goed en de Rover equipe heeft het ritme goed kunnen oppakken. Daarna naar het servicepark en het resultaat na de 1e avond is een keurige 6e plaats.
Op de Zondag staan 2 x 3 wedstrijdproeven op het programma. De eerste proef op Hengelo-Zuid vereist een normtijd van 7 minuut 15 seconden, dat betekent een gemiddelde van 80 km/uur op de wegen van het industrieterrein. Dat is op voorhand niet haalbaar voor de Legend rijders. Om een idee te krijgen hoe hard er door de klassiekers gereden moet worden, Rene Kuipers (5e op deze proef met de Fiesta WRC) heeft een tijd gerealiseerd van 7.14 ! Dus vol rijden en proberen de schade te beperken, duidelijk is wel dat diegene die op de Zondagmiddag de snelste tijden neerzet, hoog gaat scoren in het klassement. Na de proef in Hengelo volgen de proeven Zeldam en Bentelo, met name deze laatste proef met de lange rechte stukken en hoge snelheden, veel en laat remmen, is niet erg gunstig voor de Rover.
Na de hergroepering en service worden de laatste 3 proeven verreden. Als eerste opnieuw Hengelo-Zuid, echter dit keer in de motregen. De banden houden zich goed en er wordt besloten de Softe compound te laten staan, ervan uitgaande dat het bij motregen blijft. Problemen op proef 10 en 11 met de ontsteking leveren tijdsverlies op, onderweg overschakelen op de 2e bobine lost het probleem op. De wedstrijd wordt uitgereden en dankzij de goede assistentie van de servicemonteurs is er maximaal rendement uit de auto gehaald.
Aangezien de resultaten buiten het systeem van Rallytiming omlopen, zijn er geen tussenstanden bekend en is het dus zeer spannend ’s avonds bij de prijsuitreiking. Uiteindelijk blijkt het hele podium uit HRC equipes te bestaan en scoort het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team een fantastische 2e plek en kunnen rijder Johan Löwik en navigator Gert Visser beide een grote bokaal in ontvangst nemen van Rallyleider Jan Harmsen.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website. www.classic-rover.nl
Uitslag top 3 : Legend Twente Rally 2012
- Jef Smulders / Michael Marchall Ford Escort MK2 [1980]
- Johan Löwik / Gert Visser Rover 2000TC [1967]
- Christian Assmann / Viola Janizki VW Passat [1980]
Legend Twente Rally
“Classic Rally Rover Team van start in Legend Twente Rally”
Tijdens de komende CONRAD Euregio Rally op 3 en 4 november 2012 zal er voor het eerst in Nederland een regelmatigheidsrally met een gemiddelde snelheid tot maximaal 80 km/uur worden georganiseerd. De SRS Twente heeft van de BSHR toestemming om deze pilot wedstrijd te organiseren. Deze wedstrijd staat open voor historische rally auto’s tot en met bouwjaar 1985. De deelnemers aan deze Legend Rally Twente zullen de regelmatigheidsproeven afwerken op de volledig afgezette klassementsproeven die ook gebruikt worden voor de deelnemers aan de moderne rally. De Sectie Historische Rally’s heeft een reglement ontwikkeld welke veel overeenkomsten heeft met die van de Legend Boucle de Spa en andere buitenlandse 80 km regularity rally’s. De Legend Euregio Rally rijdt achter de moderne rally aan, echter niet over de laatste proef van elke etappe. Het totaal aantal proeven bedraagt daarom 10 over 2 dagen (2 etappes).
Ook het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team met de Rover 2000TC zal deelnemen in deze Legend. De laatste puntjes gaan donderdagavond op de i en dan kan het gebeuren. Deze Legend is de 1e rally op Nederlands grondgebied voor deze Nijverdalse equipe en is dus min of meer een “thuiswedstrijd”.
Het programma van de Legend is als volgt:
3 november:
Start 1e etappe: 16:06 uur Start 1e proef, 1e etappe: 16:31 uur
Finish 1e etappe: 20:26 uur
4 november:
Start 2e etappe: 11:13 uur Start 1e proef,
2e etappe: 11:51 uur Finish rally: 16:19 uur
Bad Emstal Rallye 2012 ........ helaas !
Afgelopen zaterdag 13 Oktober was er de Bad Emstal Rallye, met als startpunt Wolfhagen. De weersverwachtingen waren in eerste instantie niet goed, maar het bleef gelukkig een droge dag ! Het was een mooie, maar op sommige plekken een zeer verraderlijke rally daar in de omgeving van Kassel in Duitsland. Op de diverse proeven was het onder de bomen nog nat en glad, ook het oogstseizoen liet in de vorm van modder zijn sporen na op de smalle landweggetjes in de omgeving van Bad Emstal.
De rally, meetellend voor de Historic Rallye Cup, was perfect georganiseerd en werd verreden over 6 proeven, waarvan 5 verschillende.
De wedstrijd begon zeer voorspoedig voor het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, het team presteerde buiten gewoon goed en bij de tussentijdse hergroepering lag de Rover-equipe op een zeer verdienstelijke 2e plek algemeen.
Een foutje op WP5 gaf uiteindelijk de doorslag, een verlies van 2,3 sec. en een duikeling in het klassement naar de 22e plek, helaas.
Volgend evenement : Legend Twente Rally
Datum : 3 en 4 November 2012
Plaats : Hengelo (O)
Veluwerit Rover Owners Club Holland
“Goede prestaties in Reckenberg Rallye 2012”
Het was een prachtige, maar op sommige momenten een zeer snelle rally daar in de omgeving van Rheda-Wiedenbrück in Duitsland. De rally, meetellend voor de Historic Rallye Cup, kenmerkte zich door snelle en afwisselende proeven.
De wedstrijd begon zeer voorspoedig voor het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, de 1e proef op een Engelse Airbase was een mooie gelegenheid om in het ritme te komen en te wennen aan het nieuwe type banden. Het team presteerde buiten gewoon goed en bij de hergroepering (halverwege na 3 proeven) lag de equipe op een zeer verdienstelijke 4e plek algemeen.
Gelukkig bleef het op de snelle proeven droog en kon er een begin gemaakt worden met de 2e serie van 3 proeven. Een klein foutje op WP4 gaf een verlies van 0,99 sec. en een duikeling in het klassement. Uiteindelijk werd er een keurige 7e plek gescoord in de HRC competitie (op slechts 2,21 sec. van de winnaar) en eveneens belangrijke punten voor de HRC Intercup.
Voor meer informatie kunt u kijken op onze website. www.classic-rover.nl/nieuws
Volgend evenement : ADAC Rallye Bad Emstal (Historic Rallye Cup)
Datum : 13 Oktober 2012
Plaats : Bad Emstal (omgeving Kassel)
Prima resultaat Classic Rover Rally Team !!
RECKENBERG-RALLYE
RALLYE-STENO 8. LAUF
Schlesinger/Rade vor Saar/Saar...
Das ist das Ergebnis der Rallye. Aber in der Tabelle behält der Kadett die Nase mit einem einzigen Pünktchen hauchdünn vorne...
Im Wettrennen um den Vize-Platz hinter Ramona Saar hatte diesmal Jörg Fischer die Nase vorne und liegt nun auf Platz 2.
Der Angriff von Löwik/Visser endete in WP5 mit 0,99. Claus Graf bleibt vorne. Aber "durch" ist das nicht... !!
Ein prima Abend im HRC-Camp mit sehr verschiedenen Mundarten aus ganz Deutschland und Holland.
Reckenberg Rallye 2012
Classic Rover Rally Team
Bestaande uit :
Johan Löwik (rijder)
Gert Visser (navigator)
“Classic Rover Rally Team van start in Reckenberg Rallye!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) hebben ingeschreven voor de Reckenberg Retro Rallye 2012 (omgeving Rheda Wiedenbrück) voor de 6e rally meetellend voor de Internationale HRC Intercup.
Main Kinzig 2012 : na afloop ......
zum Aushang...? oder Bierstand ? Genau - es fehlt ja noch jedes Ergebnis |
APK voor de P6 3500 "Gant"
Het duurde even, maar..................... na vele uren slijpen en lassen zit er APK op de Gant. Deze P6 (ex-Wintertrial) had op een relatief vreemde plek laswerk nodig. De voorwielophanging (L) bleek aan de zijde van het schutbord bijna compleet te zijn weg gerot. Uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast.... beter dan ooit!
Classic Rover Rally Team : Main Kinzig Rallye
Bestaande uit :
Johan Löwik (rijder)
Gert Visser (navigator)
“Classic Rover Rally Team 8e in Main Kinzig Rallye!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) heeft afgelopen weekend de Main Kinzig Rallye gereden. Deze 3e rally, meetellend voor de Internationale HRC Intercup, is verreden in Wächtersbach (omgeving Frankfurt) en was een prachtig, maar zeer zwaar evenement.
De weersomstandigheden waren in eerste instantie zeer slecht en de smalle weggetjes met veel modder in de bochten waren her en der spekglad. Belangrijk was in ieder geval uitrijden en punten sprokkelen voor het Intercup kampioenschap.
De wedstrijd begon onder regenachtige omstandigheden en proef 1 en 2 (beide Rundkurze) werden foutloos verreden. Proef 3 was een mooie strijd, op een soort rallycross achtig circuit werden 4 auto’s nagenoeg gelijktijdig de baan ingestuurd. Dit gaf een felle strijd tussen de verschillende klassieke rally auto’s, door de slechte omstandigheden en het relatief vele onverhard, was de Rover equipe in hun element en werden er snelle ronden neergezet.
Na de hergroepering werden dezelfde 3 proeven nogmaals gereden en de tijden waren opnieuw een stuk sneller. Er waren voor het publiek mooie gevechten op de Rundkurz te zien tussen de Rover en de Opel Kadett C Coupé. De opdrogende proeven werden sneller, maar de sterk vervuilde bochten bleven verraderlijk.
Technisch gezien heeft het team geen enkel probleem gekend en uiteindelijk een prima 8e plaats in de HRC Cup gescoord. Mede hierdoor is het Nijverdalse team gestegen naar de 2e plaats in de tussenstand van de HRC Intercup. Met nog 2 wedstrijden te gaan, is er nog van alles mogelijk ….
Overig programma 2012:
22 september : Reckenberg Rallye
13 oktober : Rallye Bad Emstal
Prima prestatie in Main Kinzig Rallye 2012
Een prima prestatie tijdens de Main Kinzig Rallye 2012.... uitrijden was belangrijk om punten te scoren in de stand om de Intercup van de HRC....!
hier een video van WP4, een mooie "Rundkurz" met jump ....
Main Kinzig Rallye
Classic Rover Rally Team
Bestaande uit :
Johan Löwik (rijder)
Gert Visser (navigator)
“Classic Rover Rally Team van start in Main Kinzig Rallye!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) reizen dit weekend af naar Wächtersbach (omgeving Frankfurt) voor de 3e rally meetellend voor de Internationale HRC Intercup.
Dankzij de prima 9e plaats overall in de Rallye Grönegau, staat het Nijverdalse team nog steeds in de top 3 in de tussenstand van de HRC Intercup.
De Nijverdalse equipe moet, om bij te blijven in de stand, punten pakken op het komende evenement. Het deelnemersveld in de Main Kinzig is altijd zwaar en het team zal op de wederom snelle asfalt proeven alle zeilen bij moeten zetten om de, over het algemeen, jongere en vooral veel lichtere auto’s te kunnen bestrijden. Belangrijk is in ieder geval uitrijden en punten te sprokkelen voor het Intercup kampioenschap.
De aanpassingen aan de (olie-)koeling na de laatste rally (Grönegau) kunnen niet meer uitgebreid getest worden, na het afbouwen op de donderdagavond is het inpakken en afreizen naar het midden van Duitsland. Vrijdagavond zal de technische keuring zijn, zaterdagmorgen is het verkennen en ’s middags de rally rijden. Het is een snelle rally met zo’n 97% asfalt……
Leuk ASVH evenement in Hellendoorn
Zaterdag 14 Juli : een 1e ASVH evenement in Hellendoorn, leuk / vijblijvend en voor herhaling vatbaar !!
Klassieker en Youngtimer treffen
Voor het eerst in de geschiedenis van de Auto Sport Vereninging Hellendoorn hebben we eens de tijdgenomen om onze auto's te parkeren en ze eens goed te (laten) bekijken. Leden en belangstellenden hebben bij "De Kroon" in Hellendoorn de helm even aan de kant gelegt, de handschoenen even uit gedaan en de olie even laten af koelen.
Vrijblijvend en ongedwongen kon iedereen even komen kijken bij het Klassieker en Youngtimer Event. Veel deelnemers van de Kaartleesritten, de Europarit, de Omloop of een ander Asvh evenement hebben nog wel iets "anders" , vaak bijzonders, in de schuur staan. Soms net niet het juiste ding voor een intensieve rit, maar geweldig om zo even te delen met mede belangstellenden.
Het duurde dan ook niet lang voordat het plein bij de kerk in Hellendoorn vol stond met bijzondere auto's en minstens evenzovele bijzondere mensen.
Vanaf het terras bij "de Kroon" had men een goed uitzicht op de wagens. Een prachtige lokatie in de sferen van oud Hellendoorn.
Richard Hammers (bekend als DE fotograaf van de finish van de Europarit) kon de verleiding niet weerstaand en heeft enkele van zijn prachtige foto's bewerkt tot ware kunststukjes.
Het mooiste van deze middag is dat er uit onverwachte hoeken een bijzondere club leuke mensen is samen gekomen, allen met een gezamelijke passie: auto's!....................met karakter.
Bekijk de diashow of:
Klik op onderstaande link voor alle foto's van Asvh Klassiek juli 2012: https://picasaweb.google.com/104882045319513936410/20120714ASVHKlassiekerTreffen#
|
Een unieke P6 te koop ... de laatste "works" Rover
This car is for sale by Silverstone Auctions on July 21st 2012 at The Wing, Silverstone Circuit.
Registration: JXC 8C
Chassis Number: 40025095C
Engine Number: 40017947E
Number... of cylinders: 4
CC: 1978
Year of Manufacture: 1965
Estimate (£): 15,000 - 20,000
In 1965 Rover Motor Company decided to enter the Monte Carlo Rally the following year with 4 Works cars, all Rover 2000's registered; 'JXC5C', 'JXC 6C', 'JXC 7C' and this car 'JXC 8C'. Only this car survives today.
Chassis no. 4002505 was built to Group 1 (the equivalent of Group N today) specification and driven by the Polish pairing, Zasada and Wedrychowski. The car retired after frontal damage curtailed their Rally, although they were classified as finishers - in 22nd place overall.
The car was then kept by the factory and used for development purposes of the 2000TC and 2200TC drivetrain and suspension.
It was then purchased by former Works driver, Anne Hall, in 1978 and fully restored by her in 1988. There is documented evidence and photographs of this restoration in the history file. The project ended up with the re-shelling of the car using a factory supplied new body-shell of the same year as the original. All other parts, including the engine and gearbox, were transferred across and the car was rebuilt to the exact spec of the '66 Monte Carlo cars. This even went so far as to include a 'no longer available' heated front screen and factory spot lights. The shell was also seam welded as per the original.
The car was then displayed in exhibitions and museums until, in 2008, world renowned restorers - JD Classics - were commissioned to carry out a total mechanical rebuild of the car in order for it to take part in that years 'Le Jog' Rally. The history file tells us that this mechanical work cost £15,000. The car then went on to do the 2011 'Le Jog', with further expense at JD Classics of an additional £4,000.
Complete with current FIVA identity card and Rover Heritage certificate, confirming the history with the Rover Competition department.
Classic Rover Rally Team 9e in HRC Rallye Grönegau
“Classic Rover Rally Team 9e in HRC Rallye Grönegau!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) hebben een goed resultaat neer gezet in het HRC klassement van de Rallye Grönegau.
Afgelopen 9 juni werd op de snelle asfalt proeven rondom Melle (omgeving Osnabruck) de 5e ADAC Rallye Grönegau verreden. De Nijverdallers starten in de Retro cup in een sterk startveld van 36 auto´s varierend van Wartburg tot en met de snelle Opel Manta’s en BMW 3-series.
De rally begon direct slecht voor de Rover, al in de 3e bocht van proef 1 werden de strobalen opgezocht en werd er aan de voorzijde schade gereden. De schade leek mee te vallen, maar met name de koeling baarde zorgen. Bij een snelle tussenstop/service voor proef 2 kon de boel recht getrokken worden en bleek de auto verder probleemloos te functioneren. De aanpassingen aan de brandstoftoevoer en de aandrijflijn hebben goed uitgepakt.
Dankzij de uiteindelijke 9e plaats in de Grönegau, staat het Nijverdalse team nog steeds in de top 3 in de tussenstand van de HRC Intercup. De equipe is in deze stand wel voorbij gestreefd door de prima presterende debutanten van 2012 Mulder/Marschall, rijdend in de snelle Ford Escort MKII.
Persbericht "Voorbeschouwing Rallye Grönegau"
“Classic Rover Rally Team start in Rallye Grönegau!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) zal a.s. zaterdag 9 juni starten in de Rallye Grönegau.
Na de laatste Rally (Melsungen) is er veel werk aan de auto verricht, er is een nieuwe versnellingsbak gemonteerd en de complete aandrijflijn van de auto is geheel opnieuw opgebouwd, er is gekozen voor een ander type versnellingsbak en tijdens het testen voelt het allemaal goed aan.
Dankzij de uiteindelijke 7e plaats in Melsungen, staat het Nijverdalse team op een 2e plek in de tussenstand van de HRC Intercup. Ook zaterdag kunnen er weer belangrijke punten gescoord worden voor dit Internationale klassement. Het zal op de snelle asfalt proeven rondom Melle (omgeving Osnabruck) niet meevallen, het is belangrijk geen fouten te maken en constant te presteren om de zware Rover met een goed resultaat over de finish te krijgen.
Dankzij de goede resultaten van 2011 heeft de Rover 2000TC startnummer 2 gekregen in de HRC cup, we hopen deze hoge verwachtingen ook in de Rallye Grönegau waar te maken.
ROCH Taxatiedag 28-04-2012
De jaarlijkse TAXATIEDAG van de ROCH werd ook dit jaar weer gehouden bij de firma Smink in Hooglanderveen. Na een druilerig / regenachtig begin, kwam uiteindelijk toch het zonnetje erdoor. Ruim 20 auto's werden ter taxatie aangeboden aan dhr. André Pisa van Ataxaties.
Het was weer gezellig .................................familie(s) Smink, NOGMAALS BEDANKT voor de gastvrijheid en de goede organisatie !!
Titelverdediger valt uit in Rallye Erzgebirge
De titelverdediger in de HRC, Peter Diller met de prachtige snelle Saab 96-V4, is uitgevallen in de Rallye Erzgebirge. Toch was er dit keer een Engelse zege :
Seidel, Dieter | Frey, Susi | Lichtenau | Triumph TR4 |
Voor meer info klik op HRC
Mooie P5 3 ltr. coupé op bezoek
Rallye Auf nach Melsungen
“Classic Rover Rally Team start in Rallye Auf nach Melsungen!”
Het Nijverdalse Classic-Rover Rally Team, bestaande uit Johan Löwik (rijder) en Gert Visser (navigator) zal a.s. zaterdag 24 Maart starten in de Rallye Auf nach Melsungen. Na een goed seizoen 2011 in de Duitse Historic Rallye Cup met een uiteindelijke 3e plek in de Intercup, start het team dit jaar voor de eerste rally. Melsungen (in de omgeving van Kassel) kenmerkt zich door de heuvelachtige proeven met veel asfalt, niet ideaal voor de relatief zware Rover.
De aandrijflijn van de auto is deze winter geheel opnieuw opgebouwd, er is gekozen voor een ander type versnellingsbak en tijdens het testen voelt het allemaal goed aan.
Dankzij de goede resultaten van 2011 heeft de Rover 2000TC startnummer 2 gekregen in de HRC cup, we hopen deze hoge verwachtingen waar te maken.
Ook dit seizoen zal het Rover Team met name de Duitse historische rally’s gaan rijden met misschien een uitstapje naar Engeland om de legendarische RAC Rally te gaan rijden, we houden u op de hoogte.
Programma :
24 maart : Rallye Auf nach Melsungen
9 juni : Rallye Grönegau
1 september : Rally Blankenheim
22 september : Reckenberg Rallye
13 oktober : Rallye Bad Emstal
…. Rallye Siegerland Westerwald
ZELDZAME nieuwe aanwinst P4 95 Convertible
Hij is binnen, even kort (zo'n 50 km) mee gereden en moet zeggen, het loopt allemaal prima. Moet eigenlijk ook wel, de auto is net voor zijn reis naar het vaste land nog opnieuw voorzien van een nieuwe MOT, ....... en die schijnt strenger te zijn dan de Nederlandse APK. Whatever, binnenkort naar de RDW en kijken hoe dat gaat !?
BINNENKORT meer nieuws....voor foto's klik op:
Goed nieuws op de Historic Rallye Cup website !!
Goed nieuws op de Historic Rallye Cup website : een 2e Nederlandse Equipe :
Jef Mulders & Michael Marschall
We citeren :
“Bislang stand er in der Liste der "Avisierten" als BMW 2002.
Das Holland-Syndrom schlug aber wieder zu: "Nicht fertig..."
HRC-BABYLONIEN
Jef Mulders /Michael Marschall fanden eine schnelle Lösung - in Finland. Dort stand ein perfekt aufgebauter Escort MkII. Und so wurde aus dem BMW ein FORD, der in die Niederlande kam - und in
Deutschland fahren wird...
Jef Mulders & Michael Marschall
Die beiden sind absolute Neueinsteiger in den Rallye- Sport. Unser Kollege Johan Löwik wird seine Landsleute sprachlich korrekt betreuen. Und ich bin überhaupt nicht traurig, dass aus dem BMW ein Escort wurde. Der fehlte nämlich... “
ATN Aircraft Division
Rover Owners Club Holland :
11-02-2012 Technische Middag Hoogeveen
Vandaag 11.2.2012 was de Technische Middag in Hoogeveen bij ATN Aircraft Division. Dit familiebedrijf liet op gepaste wijze de echte "techniek" rondom de klassieke vliegtuigen zien. Van Bucker Jungmann tot Piper, stermotoren tot magneet ontstekingen..... kortom, ECHTE TECHNIEK en voor elk wat wils !!
Fam. van Egmond nogmaals bedankt !!
200.000 bezoekers op classic-rover.nl !!!
Historic Rallye Cup 2011 .... toch in de prijzen
Rover finished in Wintertrial 2012
Rover P6 in WINTERTRIAL 2012
http://www.thewintertrial.nl/winter-trial-2012/entree-list/penalties/90
Volg hier de resultaten van de P6 in de Wintertrial 2012....
we wensen Fons en Gert HEEL VEEL SUCCES !!
11 februari Technische Middag ROCH
Op zaterdagmiddag 11 februari 2012 hebben we met de ROCH een Technische Middag bij ATN Aircraft Division in Hoogeveen. Gezien de staat van dienst van dit familiebedrijf (Fam. Jac van Egmond) gaat dit vast weer een leerzame middag worden !!
Verkoper van luxe auto's Hessing failliet
Hessing (Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati en Bugatti) is failliet. De werkplaats werd eind vorige week verzegeld en het personeel is naar huis gestuurd. Gisteren (maandag) is door de Utrechtse Rechtbank het faillissement uitgesproken.
"Er is op dit moment bij mijn weten niemand die hier uitspraken over kan doen", laat een ontredderde persoon bij Hessing weten aan de website Follow the Money. "Ik kan verder geen uitspraken doen." Die website meldt ook dat het veilingbedrijf Van Beusekom uit Baarn zich over delen van de bedrijfsinventaris ontfermt.
Hessing raakte in financiële problemen met zijn vastgoedproject Park Bloeyendael. Geldschieter en collega auto-importeur Evert Louwman verschafte in 2010 via zijn investeringsmaatschappij Alcredis tien miljoen van de naar schatting 28 nodige miljoenen. Vertegenwoordigers van Park Bloeyendael hielden bij hoog en laag vol dat een aanzienlijk deel van het project al was verkocht, ondanks de aanhoudende stroom berichten dat het project zich in grote financiële problemen bevond omdat er bijna geen verkoop zou zijn gerealiseerd. Directe gevolg was dat Hessing niet aan de terugbetalingstermijnen van de banken en Louwman kon voldoen. Louwman was met zijn investeringsmaatschappij Alcredis en de Rabobank verantwoordelijk voor de aanvraag van het faillissement. Hessing werkt sinds 2005 vanuit het opmerkelijke pand langs de A2. (bron: Follow the Money)
Mooi artikel in Great British Cars 2011 decembernr
Mooi artikel in het Decembernummer van Great British Cars over de 40 jarige Rover Owners Club Holland.
O.a. aandacht voor onze Rally P6 2000TC en de blauwe P6 Estate ........
Inschrijvingen HRC 2012 inclusief Edelijn MG B GT
21 |
neu |
Edelijn, Han |
nn |
|
NIEDERLANDE |
MGB GT |
20 |
neu |
Leisegang, Stephan |
Leisegang, Brigitte |
55 |
Mainz |
BMW 318 /E21 |
|
||||||
19 |
|
Riepe, Bernhard |
nn |
33 |
Rheda-Wied. |
Renault R4 Sinpar |
18 |
|
Ohlmeyer, Sven |
Bresagk, Algysa |
99 |
Hörselberg |
Wartburg 353 |
17 |
|
Schneider, Christoph |
Thienel, Sebastian |
51 |
Berg.Gladb. |
Alpine Renault A110 |
16 |
|
Schlesinger, Rainer |
Rade, Sabine |
34 |
Kassel-Calden |
BMW 1602 |
15 |
|
Saar, Paul |
Saar, Lisa |
64 |
Schaalheim |
Opel Kadett C/GTE |
14 |
|
Weiß, Björn |
Brandes, Ines |
31 |
Neustadt |
Mitsub.Lancer |
13 |
|
Seidel, Dieter |
Frey, Susi |
33 |
Lichtenau |
Triumph TR4 |
12 |
|
Palm, Holger |
Hinz, Thalia |
97 |
Karlstadt |
VW Polo 86C |
11 |
|
Meinhardt, Frank |
Ehseluns, Sabine |
13 |
Berlin |
Porsche 924 |
10 |
|
Diller, Peter |
Münch, Walter |
67 |
Kaiserslautern |
Saab 96-V4 |
09 |
|
Löwik, Johan |
Visser, Gert |
|
NIEDERLANDE |
Rover 2000 P6 |
08 |
|
Kellenberger, Marcel |
Albisetti, Jacqueline |
|
SCHWEIZ |
Renault Dauphine |
07 |
|
Skobis, Martin |
Skobis, Bastian |
51 |
Overath |
Alpine Renault 110 |
06 |
|
Pauquet, Klaus |
Haase, Heidi |
52 |
Herzogenrath |
Opel Kadett C/Gr.2 |
05 |
|
Aßmann, Christian |
Janizki, Viola |
31 |
Auetal |
VW Passat Var. |
04 |
|
Stecken, Axel |
+ Kirsten |
40 |
Düsseldorf |
Mercedes 300SE |
03 |
|
Sailer, Norman |
Sailer, Harald |
78 |
Rottweil |
Mercedes 350SLC |
02 |
|
Blaschke, Rolf |
|
31 |
Delligsen |
VW Käfer 1500 |
01 |
|
Adolfs, Manfred |
Dr. Adolfs, Rainer |
51 |
Bergneustadt |
Porsche 911 T |