www.classic-rover.nl

Land/Range Rover

Disco als S1 "sleepauto" Hellendoorn rally 2017

img_1423.jpg

Disco als S1 "sleepauto" Hellendoorn rally 2017

Disco als S1 "sleepauto" Hellendoorn rally 2017

"Oude bekende" terug op 't honk voor GROOT ONDERHOUD....

Deze Range Rover Classic is terug op 't honk voor groot onderhoud, vervangen diverse pakkingen en wat cosmetisch werk aan de body!

dagje Fürstenau, we zijn wat verloren onderweg.......

even een projectje ophalen : 2 x nieuwe aanwinst

De nieuwe aanwinst Disco TDV6 kan meteen aan de bak : even een projectje ophalen!

img_6866.jpg

Nieuw "kantoor" Disco TDV6

Fursten Forrest Juli 2015 ...... hij was weer mooi !

20-3-2015 "nu in de juiste kleuren..."

7-3-2015 Disco I is klaar,.....!

17-02-2015 "Range Rover Classic van Gert in de primer"

Camel Trophy Land Rover Years

2014 : 25th anniversary...... Landrover Disco / mooi filmpje !

For more information visit http://www.landrover.com/vehicles/new...
Since its introduction in 1989, the Land Rover Discovery has become the vehicle of choice for those who share its spirit of adventure. Watch some of their remarkable stories as we celebrate its 25th anniversary.

31.01.2015 "de 1e kleur zit er op, nice!"

27.01.2015 "De nieuwe service auto" @Spotlakrepair Almelo

Onze Disco I 200Tdi staat bij Spotlakrepair in Almelo om daar opnieuw in de verf gezet te worden. Kleurenschema nemen we over van de rally P6 Monte Carlo....dus wit met een mat zwarte motorkap. Veel werk, maar komt goed !

21.11.2014 Nieuwe Disco I : onze "service auto"

Fursten Forest 15.11.2014 Landrover Discovery 300Tdi

Compleet, ook de VIF-stickers zitten op hun plek!

Landrover Disco 300Tdi : 4x4

Dit is de Disco waar we mee het zand in gaan om 4x4 te rijden... we beginnen a.s. zaterdag 15 november in Fürstenau

Landrover Disco V8 3,5EFI

Landrover Disco 1 DONOR auto

Land Rover's History

Land Rover is a British car manufacturer with its headquarters in Gaydon, Warwickshire, United Kingdom which specialises in four-wheel-drive vehicles. It is owned by the Indian company Tata Motors, forming part of their Jaguar Land Rover (JLR) group. It is the second oldest four-wheel-drive car brand in the world (after Jeep). The Land Rover name was originally used by the Rover

Range Rover Classic - Simply The Best!

When you have a vehicle that can do this then take you to work the next morning, you can't help but fall in love with it

Old Top Gear 1991 - Range Rovers

Quentin Wilson looks at the advantages of buying a second hand Range Rover for so cheap and looks at the potential probles you could face. Taken from season 14, episode 12.

Nieuwe aanwinst RRC 3,9EFI

Nieuwe aanwinst: Landrover Disco I 300TDI 1995

We (Johan & Ton) hebben, speciaal voor het wat ruigere 4x4 werk, een tijdje gezocht naar een Land- of Range Rover om zodoende tijdes de 4x4 uitstapjes de huidige Range Rover Classic's te sparen. En........ we hebben wat gevonden:

 

  • Landrover Discovery I
  • Motor : 300TDI
  • Automaat bak
  • RHD
  • bouwjaar : 1995

Kortom, een ideale auto om het zand op te zoeken en lekker 4x4 te rijden. Even wat kleine reparaties en aanpassingen en we zijn er klaar voor !

9.11.2013 Fursten Forest

Samen met wat Nijverdalse Range Rover vrienden een dag 4x4 Fursten Forest !

Echt een belevenis, een gigantisch terrein waarbij je veel keuze hebt in soort terrein en moeilijkheidsgraad.

Een prachtige dag en zeker voor herhaling vatbaar !!

 

foto's : klik hier

4x4 evenement in De Hoeve

Tijdens een 4x4 evenement in De Hoeve (Twente) zijn een aantal ROCH leden met hun Range Rover's in actie geweest. Gert Visser, Theun Visser, Ton vd Hee en Johan Löwik waren op het modderige motorcross circuit deelnemer aan dit prachtige 4x4 evenement. De Range Rover Classic's deden het uitermate goed in een startveld van zo'n 120 deelnemers. De diepste gaten en hoogste heuvels werden zonder problemen genomen door de krachtige V8 Range Rovers. Meer foto's op : fotoklik

SOLD 2011.12.12.......

Range Rover Classic van Gert....

Gert heeft, na enig zoekwerk, beslag weten te leggen op een witte RR Classic. Deze 5-deurs uitvoering heeft het bouwjaar 1982 en stellen we middels de volgende fotomap verder aan jullie voor.................

 

http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/RANGEROVERGert

 

Range Rover Classic van Theun....

Theun heeft, na enig zoekwerk, beslag weten te leggen op een bronze kleurige RR Classic. Deze 5-deurs uitvoering met automaat heeft het bouwjaar 1984 en stellen we middels de volgende fotomap verder aan jullie voor.................

 

 

http://picasaweb.google.nl/RoverhomeNL/RangeRoverClassicTheun#

Range Rover Classic (SOLD 12.12.2011 .....)

Range Rover Classic van René....

Range Rover van Ton

INTRO Landrover 109

De broers Maurice en Spencer Wilks waren beiden werkzaam bij Rover na de tweede wereld oorlog. Op een goed moment waren de twee met elkaar ingesprek over de vraag wat broer Maurice zou doen als zijn Jeep, die hij voor alle mogelijke doeleinden gebruikte op zijn stuk land, er op een dag de brui aan zou geven. Het antwoord van Maurice was helder en duidelijk: "Proberen een andere te vinden. Er is geen enkele andere auto waarmee ik dit kan doen". Het idee voor de ontwikkeling van de Land Rover was geboren.

Al snel waren ze het erover eens dat het een licht vierwiel aangedreven voertuig moest worden waarin zoveel mogelijk bestaande onderdelen van Rover gebruikt konden worden. Het ontwerp van het onderstel zou gebasseerd worden op dat van de Jeep. De carroserie zou vervaardigd moeten worden uit aluminium om het tekort aan staal, wat er vlak na de oorlog was, te omzeilen.

De eerste prototypes van de Land Rover zagen in de zomer van 1947 het levenslicht. In september dat jaar gaf de Rover directie groen licht voor de produktie van auto. De Land Rover werd in 1948 gepresenteerd op de autotentoonstelling in Amsterdam. De eerste Land Rovers waren alleen leverbaar als open auto, aangedreven door een 1.6 liter benzine motor uit de Rover P3 60. De Land Rover was voorzien van permanente vierwiel aandrijving met een vrijloop op de voorste aandrijflijn. Verder was de auto naast een normale vierversnellingsbak voorzien van een tussenbak voor hoge en lage gearing. Tevens was de volledige aandrijflijn uit te schakelen, zodat de auto dienst kon als stationaire motor voor de aandrijving van machines.

In het productiejaar 1968-1969 oversteeg de produktie voor het eerst de 50.000 exemplaren. De Land Rover, eigenlijk bedoeld als noodoplossing om de eerste jaren na de oorlog te overbruggen, bleek een enorm succes. Het was lange tijd het best verkopende model uit de Rover fabrieken.

Land Rover Discovery series II TD5

Na 4 jaar trouwe dienst hebben we de groene Range Rover 4.6 HSE (P38) ingeruild voor een Land Rover Discovery series II TD5 in de zogenaamde “Gant-uitvoering”. Deze uitvoering heeft zo’n beetje alle denkbare opties standaard in huis, met o.a. zwart leder in combinatie met Alcantara.

De keuze voor deze 7-persoons uitvoering is mede gemaakt door de 5-cilinder dieselmotor in combinatie met de automatische versnellingsbak. Uiteraard zal de aanwezige trekhaak gebruikt gaan woorden om de “Rover”-transporten te verzorgen.

INTRO Range Rover Classic

In juni 1970 wordt de Range Rover Classic geintroduceerd. De introductie van de Range Rover was enorm een succes, wat direkt zorgde voor lange levertijden. In de beginjaren resulteerde het er zelfs in, dat een tweedehands Range Rover duurder was dan een nieuwe. Zesentwintig jaar lang is de auto in produktie geweest, waarin de auto veranderde van een luxe terrein auto tot een limosine met uitstekende offroad kwaliteiten.



In het begin van de jaren vijfig waagde ingenieurs van Land Rover zich al eens aan het bouwen van een prototype dat de naam Road Rover meekreeg. Dat het nooit tot produktie kwam was te wijten aan het feit dat de auto te lomp en te oubollige was.

Halverwege de jaren 60 werd er een nieuwe poging ondernomen. Het doel was een terreinauto te bouwen met het comfort van een normale personenauto. Dit werd mogelijk gemaakt door de tot dan toe gebruikelijke bladveren te vervangen door soepele schroefveren. Door automatische niveauregeling voor de achterzijde toe te passen kon ook in een behoorlijk laadvermogen worden voorzien. Voor de motorisering werd in eerste instantie uitgegaan van de 3 liter 6 cilinder motor uit de Rover P5. Tijdens een zakenreis echter, liep een van de direktie leden van Rover toevallig aan tegen de 3,5 liter V8 van de Buick Skylark. Een motor die door General Motors inmiddels uit het motorenprogramma was geschrapt, vanwege het volgens de amerikanen lastige produktieproces van de volledig uit aluminium gegoten V8. Het lage gewicht van de motor maakte hem uitermate geschikt voor toepassing in de Range Rover.



In het begin van de jaren tachtig werd de Range Rover van steeds meer luxe voorzien. Van stoffen bekleding tot een tal van elektronische snufjes. Er werd een vierdeursversie leverbaar, automatische versnellingsbak en een handgeschakelde vijf-versnellingsbak. Een dieselmotor van de italiaanse motorenbouwer VM kwam beschikbaar voor de Range Rover in 1986. In 1989 werd de 3.5 liter V8 vergroot naar 3.9 liter.

Na een produktieperiode van bijna 26 jaar rolde de laatste Range Rover Classic 1996 van de band.

Land Rover from Series I to the new Range Rover sport

Land Rover from Series I to the new Range Rover sport. Covers the birth the the Land Rover brand, Series, Defender, Range Rover, competition with Jeep, the Discovery, Camel Trophy and modern times.