Projecten
Rover P6 2000/2200 “koeling” & oplossing(en)
Rover P6 2000/2200 “koeling”
Intro
De P6 2000/2200 motoren zijn zogenaamde OHC-motoren, OHC staat overhead camshaft, dat wil zeggen dat de nokkenas zich boven de verbrandingskamer(s) bevindt. De motor, een gegoten gietijzeren onderblok is op zich een degelijke 4 cilinder. Het geheel wordt aangedreven middels een 2-tal distributiekettingen, een beetje rumoerig, maar verder eigenlijk een probleemloos blok!
Aan de beide zijkanten van het blok bevindt zich een geperst stalen deksel, daarachter heb je meteen zicht op de buitenzijde van de cilinders en de koelkanalen….. en hier gaat het mis.
Mocht er een 2000/2200 binnen komen koelproblemen en/of verhoogde temperatuur, dan kunnen we er eigenlijk al wel van uitgaan waar we moeten kijken; de koelkanalen rondom de cilinderwanden!
De combinatie van de tand des tijds, relatief (te) weinig gebruik en gebruik van de verkeerde koelvloeistoffen veroorzaken een soort dikke laag roest en narigheid die zich onder in koelkanalen van het gietijzeren blok ophoopt rondom de cilinderwanden (zie foto’s)…….. resultaat: verslechterde stroming van koelvloeistof, minder koeling en dus oplopende temperaturen!
De remedie; Is niet heel ingewikkeld, maar wel een “beetje” werk.
- …… de motor moet er uit
- Dan de motorsteunen en zijplaten demonteren; vaak zul je dan zien dat de zijplaten door corrosie aan de binnenzijde zwaar aangevreten zijn. Wij vervangen deze door nieuwe RVS-exemplaren, deze zijn corrosie-bestendig zullen nooit weer gaan lekken.
- Je hebt nu zicht op de koelkanalen rondom de cilinderwanden en zult zien dat er een aantal centimeters troep/roest staat.
- Als extra demonteren we het kleine inspectieluikje aan de achterzijde van de cilinderkop; ook hier mooi zicht op de koelkanalen en eventuele verontreinigheden/verstoppingen !
- Met behulp van een hogedrukspuit het geheel (punt 3 & 4) grondig reinigen
- Nieuwe pakkingen en RVS-zijplaten monteren
- Nieuwe pakking en deksel achterzijde kop monteren
- Het geheel kan afgemonteerd en terug gebouwd worden in body
- Verse koelvloeistof er op, starten, lopen en succes verzekerd een lekkere “coole” P6!
- SUCCES!
Mochten er vragen zijn, schroom niet; info@classic-rover.nl
Rover 16hp motor gedemonteerd.......
Vanavond hebben Jasper & Sander de laatste delen van de Rover 16hp motor gedemonteerd in de werkplaats van Classic-Rover te Almelo.
Nu inventariseren wat we zoals nodig zijn, de krukaslagers blijken ver heen, die zullen we moeten aanpakken !
Ook de distributieketting en kettingwielen zijn aan vervanging toe, de nokkenas lijkt op het eerste oog nog in prima staat !
Rover P4 "His Masters Voice" radio inbouw / part II
begint er op te lijken !
Rover P4 "His Masters Voice" radio inbouw
Rover P6 3500 Series I
Medio 2023 voor een klant een hoog compressie 3,5 ltr V8 mogen reviseren …… de trotse eigenaar kwam gisteren (21.9.2024) zijn P6 showen.
Afgesproken in de winter nog even te kijken naar afstelling van de LPG-installatie en de kick-down kabel.
Mooie 1e serie P6 !
Rover P6 3500 Series I
Rover 75 V6 ready "spotrepair"...........
Rover P6 3500 "lekkende" stuurbekrachtiging
Rover P5b; rembooster revisie
Rover P5b; rembooster revisie
deze Rover P5B bleek geen remmen meer te hebben na de winterstalling; de rembooster stond vol remvloeistof, oorzaak helder......
Rembooster (overhauled) gemonteerd, remmen afgesteld en het remt weer als nieuw!
Rover P5b; rembooster revisie
Rover P5b; rembooster revisie
Rover P5B : rembooster overhauled
Rover P6 2200TC; pookmechanisme & afwerken
Rover P6 3500S, APK gereed maken
P5B diff overhauled........ NEXT JOB for the weekend
Rover SD1 motor/remmen/stuurpomp ready
Rover SD1 V8, motor loopt weer; veel vervuiling na lang stilstaan......
Mooie SD1 binnen; V8 opstarten & remmen
Range Rover V8 Dakar 4x4 motor: tuimelaar assen gereed
Almost ready!
Dagje P6
Dagje P6
Gereed voor inbouw : setje ZF4HP tbv Rover P6 3500
RDW klusje : Rover 420 - 33k kilometers......
RDW klusje : Rover 420 - 33k kilometers......
RDW klusje : Rover 420 - 33k kilometers......
P6 NADA wissel naar ZF
P6 NADA wissel naar ZF
P6 NADA wissel naar ZF
HIF revisie voor de RHD P6
HIF revisie voor de RHD P6
HIF revisie voor de RHD P6
Rover P6 ; voorwielophanging revisie voorbereiding 1
Rover P6 ; diff revisie voorbereiding 1
Rover P6 3500S demontage voor spuitwerk.......
P6 ; Offenhauser met Holley set binnen
Mooie P6 3500 op bezoek
Rover P6 front verwijderen
Rover "Youngtimer " zaterdag
Vandaag (zaterdag 10.2.2024) diverse Rover youngtimers :
- Rover 45 APK klaar maken & beurt
- Rover 620SI Dold, dus gereed maken voor aflevering
- Rover 25 haperend ruitenwisser mechanisme
Rover "Youngtimer " zaterdag
Rover "Youngtimer " zaterdag
Demontage Rover P6 3500
mooie Rover 75; Youngtimer "klein gaatje vullen"
mooie Rover 75; Youngtimer "klein gaatje vullen"
mooie Rover 75; Youngtimer "klein gaatje vullen"
Rover P6 3500 dagje "mechanische afwerking"
Rob's P6 3500 verder kaal maken: update 20.01.2024
Volvo 264 : deuren afbouwen
Volvo 264 : deuren afbouwen
Revisie update : Rover P4 110
Revisie update : Rover P4 110
Revisie update : Rover P4 110
Rover 2000SC blok bijna gereed
Blok Rover 2000SC bijna gereed
Rover 2000SC blok gereed om op te bouwen !
Rover SD1 3500 Vandenplas 1985
Rover SD1 3500 Vandenplas 1985
Dit is één van de projecten die we in 2022/2023 gerealiseerd hebben. Deze SD1 kwam “vers gespoten” binnen met het verzoek deze af te bouwen, mechanisch in orde te maken en APK-gereed te maken.
Altijd lastig een andermans project over te nemen en af te bouwen, maar……….
HET RESULTAAT MAG ER ZIJN !
Foto’s volgen !
Range Rover DAKAR 4x4 chassis geschoopeerd, gereed voor coating !
DAKAR 4x4 assen gereed voor stralen & poedercoaten
DAKAR 4x4 assen gereed voor stralen & poedercoaten
DAKAR 4x4 assen gereed voor stralen & poedercoaten
Range Rover DAKAR 4x4 CHASSIS uitgestukt
Range Rover DAKAR 4x4 CHASSIS uitgestukt
Next job; Rover P6 3500 uitstukken (by Rob)
Rover P5 3 ltr Mk1 ; Elektrische stuurbekrachtiging
Rover P5 3 ltr Mk1 ; Elektrische stuurbekrachtiging
P6 3500S afbouw interieur .......
Rover P5 3 ltr. "poetswerk"
Rover P6 2000/2200; bekend "euvel" - koeling
Binnenkort meer in de Viking !!
MG F; ready (even wat plekjes weg laten werken)
P6 kleuren ........
Deze P6 was Almond Yellow en is ook na een complete restauratie nog steeds Almond Yellow!
P6 kleuren ........
Deze P6 is Almond Yellow en gaan we compleet resprayen in een donkerblauwe kleur….. ben benieuwd naar het resultaat !
P6 kleuren ........
Deze P6 was Almond Yellow en is na een complete restauratie Two-tone; antraciet met zilvergrijs!
sneak preview
Mooie P6 2000SC binnen voor onderhoud
Mooie P6 2000SC binnen voor onderhoud
Mooie P6 2000SC binnen voor onderhoud
Rover P6 tapijtsets leverbaar
Rover P6 tapijtsets leverbaar
Rover P6 tapijtsets leverbaar
Rover P6 tapijtsets leverbaar
Rover P6 2200TC "deuren gereed"
Rover P6 2200TC : Antraciet/zilvergrijs dak/zwart leer/rode bekleding
Rover P4 110 restauratie
Rover P4 110 restauratie
Rover P4 110 restauratie
Ooit....... V8 twin turbo!
Ooit....... V8 twin turbo!
Rover P6B "spotrepair"
Rover P6B "spotrepair"
Rover P5 3 ltr "spotrepair"
Rover P5 3 ltr "spotrepair"
Rover P5 3 ltr "spotrepair"
Rover SD1 2600 revisie job: before & after
Rover SD1 2600 revisie job: before & after
Rover SD1 2600 revisie job: before & after
MG F Amaranth in de kleur
MG F Amaranth in de kleur
MG F "schiet mooi op"
MG F "schiet mooi op"
MG F "schiet mooi op"
Rover SD1 2600 VdP
Rover SD1 2600 VdP
Rover SD1 2600 VdP
Rover P6 2000 BLOK REVISIE
Rover P6 2000 BLOK REVISIE
Rover P6 2000 BLOK REVISIE
Rover SD1 3500 "motorwissel" part I
Rover SD1 3500 "motorwissel" part I
Rover SD1 3500 "motorwissel" part I
P6 3500S LT77 afbouw
P6 3500S LT77 afbouw
P6 3500S LT77 afbouw
P5 klusje (& afbouw P6........)
P5 klusje (& afbouw P6........)
Rover P6 2200TC body ready
Rover P6 2200TC body ready
Rover P6 2200TC body ready
P6 zaterdag......
P6 zaterdag......
P6 zaterdag......
Rover P2 12 TOURER
Rover P2 12 TOURER
Rover P2 12 TOURER
Rover P2 14, ideale basis voor "Special".....
Rover P2 14, ideale basis voor "Special".....
Rover P2 14, ideale basis voor "Special".....
Rover P6 3500S Almond Yellow
Rover P6 3500S Almond Yellow
Rover P6 3500S Almond Yellow
Rover P6 3500S Almond Yellow in de primer......
Rover P6 3500S Almond Yellow in de primer......
Rover P6 2000TC Monte-Carlo op schema....
Rover P6 2000TC Monte-Carlo op schema....
MG F "gereed maken voor paintjob!"
MG F "gereed maken voor paintjob!"
MG F "gereed maken voor paintjob!"
Rover P6 refurbished HEATER
Rover P6 refurbished HEATER
Rover P6 refurbished HEATER
Rover P6 "sneak preview"
Rover P6 "sneak preview"
Rover P6 "sneak preview"
Rover SD1 "HIF carbs onderhoud"
Rover SD1 "HIF carbs onderhoud"
Rover SD1 "HIF carbs onderhoud"
Rover SD1 3500 Vandenplas **New Arrival **
Rover SD1 3500 Vandenplas **New Arrival **
Rover SD1 3500 Vandenplas **New Arrival **
P6 3500S / LT77 - "huwelijk voltrokken" (JW)
P6 3500S / LT77 - "huwelijk voltrokken" (JW)
P6 3500S / LT77 - "huwelijk voltrokken" (JW)
P4 100 aanvang motorrevisie.........
Rover P6 "dakdekker"......
Rover P6 "dakdekker"......
Rover P6 "dakdekker"......
P5 3 ltr revisie BRANDSTOFPOMP
Inlaatspruitstuk P6........ extreem slecht / tijd voor revisie!
Pfff...... gereviseerde koppelomvormer is binnen : 4HP22 kan er weer onder
"werktafel leeg", P6 3500 gereed.....
"werktafel leeg", P6 3500 gereed.....
"werktafel leeg", P6 3500 gereed.....
Tuimelaaras / revisie .....
Tuimelaaras / revisie .....
Tuimelaaras / revisie .....
ff iets anders....Volvo 264
Next one....P6 3500S LT77
Sneak preview ; TURBODIESEL
Black NADA, almost ready!
Rover P6 3500 : todo lijstje
Rover P6 3500 : todo lijstje
Rover P6 3500 : todo lijstje
Rover P6 3500 : todo lijstje
Rover P6 3500S NADA, puntjes op de i...
Rover P4 V8
Iets met "kroonsteentjes" ?
Rover 10 HOTROD, "woest breed!"
New arrival: Landrover 109 series III, 1973
Afbouw NADA P6
Rover 10 HOTROD krijgt vorm ....
*Scimitar* "stranger in our midst" ?
*Scimitar* "stranger in our midst" ?
*Scimitar* "stranger in our midst" ?
"project" Rover P6 Imperiaal
"project" Rover P6 Imperiaal
Mooi compleet, maar zit nog wel beetje werk aan!
We gaan/laten het hout vervangen ........
"project" Rover P6 Imperiaal
"project" Rover P6 Imperiaal
Rover P6 3500, laatste loodjes.....
Rover P6 3500, laatste loodjes.....
Rover P6 3500, laatste loodjes.....
Rover 10 V8 Hotrod krijgt vorm.......update
Rover 10 V8 Hotrod krijgt vorm.......update
Rover 10 V8 Hotrod krijgt vorm.......update
Rover P4 110 restauratie
Rover P4 110 restauratie
Rover P4 110 restauratie
Rover 10 V8 Hotrod krijgt vorm.......
Rover P6 3500 / ZF huwelijk voltrokken
Rover P6 3500 / ZF huwelijk voltrokken
Rover P6 3500 / ZF huwelijk voltrokken
Rover 400, 1999, wat APK werk....
Rover 400 laswerk
Rover 400 laswerk
Rover 10 V8 Hotrod
Rover 10 - V8 HOTROD .......
Rover 10 - V8 HOTROD .......
Deze body zal door een klant omgebouwd worden tot een Rover 10 HOTROD. Kan een een leuk project worden waarbij de basis toch compleet uit Rover onderdelen zal bestaan.
En......... niet zeggen dat het zonde is, de body heeft lang te koop gestaan op meerdere sites, dus "voor de purist" : gemiste kans!
Rover 10 - V8 HOTROD .......
Rover 10 - V8 HOTROD .......
Rover 75 1.8 automaat "brandstofpomp...."
Rover P6 (JP)...nice color, te be continued?
Ombouw BW35 naar ZF 4 traps automaat
Vanmorgen eerste echte kilometers ( 80) er op gezet…… ZF bak schakelt fantastisch / GPS gemeten:
100 km/uur (2100 tpm)
120 km/uur (2500 tpm)
Update : Rover P6 3500S Almond Yellow (JW)
Update : Rover P4 110 demontage
Update : Rover P4 110 demontage
Update : Rover P4 110 demontage
Voortgang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique; part I ready !!
BARN FIND; Rover P5 1964 "abandoned project / Stone grey" (for sale)
Update "Red" : Engine bay ready !
Update "Almond Yellow" : voorbereidingen voor afbouw!
Update "Green" : puntje op de i
Update "NADA" : deurkaarten klaar
Rover P6 3500 update; auto staat weer op z'n wielen....
Rover P6 3500 update; auto staat weer op z'n wielen....
Rover P6 3500S: next job ..... Overhauled V8 /LT77
Rover P6 3500S: next job ..... Overhauled V8 /LT77
Rover P6 V8 3,9 - Edelbrock
Rover P6 V8 3,9 - Edelbrock
Rover P6 V8 3,9 - Edelbrock
Afbouw Rover P6 V8 3,9
Voor deze P6 hebben we een compleet nieuwe interieurset laten maken in een prachtige zware kwaliteit leer, kleur Cognac......
Afbouw Rover P6 V8 3,9
Afbouw Rover P6 V8 3,9
Voortgang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
Voortgang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
Voortgang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
sneak preview restauratie : Rover P4 110 ........ aanvang medio 2021
sneak preview restauratie : Rover P4 110 ........ aanvang medio 2021
sneak preview restauratie : Rover P4 110 ........ aanvang medio 2021
gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage
Classic-Rover update: ✅ Rover P6 3500 (JRT) ✅ gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage op de P6 body ? ⁃ info@classic-rover.nl #ClassicRover
#RoverP6
gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage
Classic-Rover update: ✅ Rover P6 3500 (JRT) ✅ gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage op de P6 body ? ⁃ info@classic-rover.nl #ClassicRover
#RoverP6
gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage
Classic-Rover update: ✅ Rover P6 3500 (JRT) ✅ gereviseerde voorwielophanging gereed voor montage op de P6 body ? ⁃ info@classic-rover.nl #ClassicRover
#RoverP6
Dion as weer op z’n plek
Dion as weer op z’n plek
Plaatwerk in de kleur : JP's Rover P6 3500 Burnt Grey
Plaatwerk in de kleur : JP's Rover P6 3500 Burnt Grey
Plaatwerk in de kleur : JP's Rover P6 3500 Burnt Grey
1990 SNEAK PREVIEW :BRSCC Slick 50 Road Saloons Cup : Rover SD1
1990 SNEAK PREVIEW : BRSCC Slick 50 Road Saloons Cup : Rover SD1
Aanvang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
Aanvang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
Aanvang revisie LT77 tbv 2000TC Monte-Carlo Historique
sneak preview restauratie : Rover P4 110 ........ aanvang 2021
sneak preview restauratie : Rover P4 110 ........ aanvang 2021
Body in de kleur : black Rover P6 3500S NADA
Body in de kleur : black Rover P6 3500S NADA
Body in de kleur : black Rover P6 3500S NADA
Demontage "torsiestang" na 45 jaar, altijd lastig !
Demontage "torsiestang" na 45 jaar, altijd lastig !
Demontage "torsiestang" na 45 jaar, altijd lastig !
Demontage "torsiestang" na 45 jaar, altijd lastig !
Rover 3500 V8, divers poedercoatwerk gereed !
Rover 3500 V8, divers poedercoatwerk gereed !
<Rover 3500 V8, divers poedercoatwerk gereed !
Rover 3500 V8, divers poedercoatwerk gereed !
RRC "puntjes op de i / APK"
Rover P6 3500 / afbouwen na complete paintjob !
Rover P6 3500 / afbouwen na complete paintjob !
Rover P6 3500 / V8 revisie en complete check up !
Rover P6 2200TC; new head, carbs overhauled and new vinyl roof
Repaint Rover P6 3500 RHD “John” : komt schot in!
Repaint Rover P6 3500 RHD “John” : komt schot in!
Repaint Rover P6 3500 RHD “John” : komt schot in!
Rover P6 3500S / V8 revisie
Rover P6 3500S / V8 revisie
Rover P6 3500S / V8 revisie
Puntjes op de i : Rover P6 2200TC Carb revisie compleet
Puntjes op de i : Rover P6 2200TC Carb revisie compleet
Puntjes op de i : Rover P6 2200TC Carb revisie compleet
Parts van de Mini "Kalle"..... ff in de vaatwasser
RRC Paintjob READY !
RRC Paintjob READY !
RRC Paintjob READY !
RRC Repaint: komt schot in!
RRC Repaint: komt schot in!
RRC Repaint: komt schot in!
V8 met "tikje", oorzaak gevonden
V8 met "tikje", oorzaak gevonden
Gebruik van "Bars Leaks": het resultaat!
RRC voorbereidingen.....
RRC voorbereidingen.....
RRC voorbereidingen.....
Rover P6 2000TC; koppeling vervangen, schakelmechanisme geoptimaliseerd
Rover P6 2000TC; kop revisie, dakvinyl vervangen enzzz
Rover P6 2000TC; dakvinyl vervangen enzzz
Rover P6 2000TC; dakvinyl vervangen enzzz
Rover P6 2000TC; koppeling vervangen, schakelmechanisme geoptimaliseerd en wat "kleinere" dingen
Rover P6 2000TC; "standkachel"....
Rover P6 2000TC; "standkachel" ....
Rover 10 Special: onderdelen verzamelen
Rover 10 Special: onderdelen verzamelen
Rover 10 Special: onderdelen verzamelen
Rover 10 Special: onderdelen verzamelen
XX-13-05; Rover P4 90 bouwjaar 13-05-1958
XX-13-05; Rover P4 90 bouwjaar 13-05-1958
XX-13-05; Rover P4 90 bouwjaar 13-05-1958
New arrival: Estate project
New arrival: Estate project
P6 Estate; plaatwerker part I
P6 Estate; plaatwerker part I
P6 Estate; plaatwerker part I
Rover 10/25 klaar voor poedercoating...... Piano Black
The start: 01/2021
Januari 2021:
door inruil verkregen deze SD1 circuitauto uit de voormalig Britse Toerwagencup……
De RHD SD1 heeft aantoonbaar een aantal wedstrijden gereden als privateer, o.a. BRSCC Slick 50 op Snetterton en ook Spa.
Helaas door de laatste eigenaar in de Gulf kleuren gespoten, ik ben nog op zoek naar de originele livery van toen, want dat is een must…..!
Specificatie (voor zover bekend)
- Rover SD1
- Originele rolkooi
- 4,6 ltr / Edelbrock
- Circa 250 pk / 400 Nm
- LT77 5-bak
- Diesel achteras met Quaife sper diff
Rover P5 3 ltr GU-71-55 "mooie basis"
Rover P5 3 ltr GU-71-55 "mooie basis"
Met deze P5 is men ooit begonnen te "restaureren"..... een echt mooie basis met een prachtig mooi en origineel blauw interieur !
Rover P5 3 ltr GU-71-55 "mooie basis"
Rover P5 3 ltr GU-71-55 "mooie basis"
2020 ?.................. sneak preview
Rover P4, mechanisch (winter) onderhoud
Rover P4, mechanisch (winter) onderhoud
Rover P4, mechanisch (winter) onderhoud
Rover P6 3500S : revisie schakelmechanisme
Rover P6 3500S : revisie schakelmechanisme
Rover P6 3500S : revisie schakelmechanisme
P6 4 2000/2200 diverse werkzaamheden, ready!
P6 4 2000/2200 diverse werkzaamheden, ready!
P6 4 2000/2200 diverse werkzaamheden, ready!
Rover P6 V8, laatste puntjes.....
Rover P6 V8, laatste puntjes.....
Rover P6 V8, laatste puntjes.....
Rover 216 Cabrio : "zwetende" brandstoftank
Rover 216 Cabrio : "zwetende" brandstoftank
RRC chassis uitstukken....
RRC chassis uitstukken....
RRC chassis uitstukken....
RRC chassis uitstukken....
Rover P6 3500S Estate.....
Rover P6 3500S Estate.....
Rover P6 3500S Estate.....
Rover P6 3500S Estate.....
1e klus voor 2019...... volledige revisie P6 2000TC blok
Restauratie RRC .....
Restauratie RRC .....
Restauratie RRC .....
RRC project......
Deze 3500S ondergaat een volledige revisie/paint job !
Deze 3500S ondergaat een volledige revisie/paint job !
APK klaar maken Rover 25 .......
P6 2200TC : mechanisch afbouwen en APK klaar maken : part II
P6 2200TC : mechanisch afbouwen en APK klaar maken : part II
P6 2200TC : mechanisch afbouwen en APK klaar maken : part II
P6 3500 o.a. terugbouwen naar HIF's
P6 3500 o.a. terugbouwen naar HIF's
P6 3500 o.a. terugbouwen naar HIF's
P6 2200TC : mechanisch afbouwen en APK klaar maken
Diverse P6 klussen (Internationaal)......
Diverse P6 klussen
- Belg : Holley carburateur vervangen door origineel SU-setje met toebehoren, verder revisie/vervanging koppeling
- Duitse P6 : schakelmechanisme reviseren, kop nakijken/kleppen stellen enz.
- Nederlandse P6 : hier hebben we een complete V8 opnieuw opgebouwd, de "oude" had een losse bus, komt niet ze vaak voor bij een 3500 ..... verder: zekeringkastje vernieuwen en veel oude bedrading uit de kabelboom fatsoeneren !
Rover P6 3500 : afbouw begonnen
Rover P6 3500 : afbouw begonnen
Rover P6 3500 : afbouw begonnen
Range Rover Classic : Body off restauratie
Range Rover Classic : Body off restauratie
Range Rover Classic : Body off restauratie
Range Rover Classic : Body off restauratie
Rover P6 3500 : afbouw 1e deuren gereed
Rover P6 3500 : afbouw 1e deuren gereed
Rover P6 3500 : afbouw 1e deuren gereed
Rover P6 3500 voorwielophanging revisie
Rover P6 3500 voorwielophanging revisie
Rover P6 3500 voorwielophanging revisie
Rover SD1 Computervision MOTORKAP aanpassen
Rover SD1 Computervision MOTORKAP aanpassen
Rover SD1 Computervision MOTORKAP aanpassen
Rover 2000SC revisie / kleppen vervangen
Rover 2000SC revisie / kleppen vervangen
Rover 2000SC revisie / kleppen vervangen
some work to do........
some work to do........
SD1 Computervision Tony Pond : inbouw pedalbox
SD1 Computervision Tony Pond : inbouw pedalbox
SD1 Computervision: Laatste loodjes polyester slijpen
SD1 Computervision: Laatste loodjes polyester slijpen
SD1 Computervision: Laatste loodjes polyester slijpen
Rover SD1 COMPUTERVISION livery gereed !
SD1 COMPUTERVISION livery gereed !
SD1 COMPUTERVISION livery gereed !
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Rover P3 75 1948 - "een projectje...."
Laatste loodjes : Rover P6 2000TC
Laatste loodjes : Rover P6 2000TC
Laatste loodjes : Rover P6 2000TC
Rover P6 : vernieuwen vinyl dak!
Rover P6 : vernieuwen vinyl dak!
Restauratie P6 3500S, komt schot in....
Restauratie P6 3500S, komt schot in...
Restauratie P6 3500S, komt schot in...
Rover V8 3,9 icm ZF4HP22
Rover V8 3,9 icm ZF4HP22
Rover V8 3,9 icm ZF4HP22
RRC naar RDW voor (VIN) lootje...
RRC naar RDW voor (VIN) lootje...
RRC naar RDW voor (VIN) lootje...
Rover P6 3500S NADA op bezoek : LPG verdamper vervangen
Rover P4 V8 project : aandrijfas
Rover P4 V8 project : aandrijfas
Rover P4 V8 project : aandrijfas
330 mm moet er tussen om de boel weer passend te maken.....
Rover P6 2200TC APK klaar maken
Deze mooie P6 2200TC staat al een aantal jaren stil.
Brent, de eigenaar, gaat hier in rijden.
Maar eerst 2 belangrijke zaken : slagen voor het rijbewijs & APK er op !
Rover P6 2200TC APK klaar maken
Rover P6 2200TC APK klaar maken
Rover SD1 3500 VandenPlas gereviseerde V8 inbouwen
Rover SD1 3500 VandenPlas gereviseerde V8 inbouwen
Rover SD1 3500 VandenPlas gereviseerde V8 inbouwen
Complete V8 revisie RR P38 Autobiography
Complete V8 revisie RR P38 Autobiography
Complete V8 revisie RR P38 Autobiography
Rover P6 3500 vervanging achterwielophanging compleet
Rover P6 3500 vervanging achterwielophanging compleet
Rover P6 3500 vervanging achterwielophanging compleet
Mooi BOXER / Rover V8 inlaat manifold 4xSU
Mooi BOXER / Rover V8 inlaat manifold 4xSU
Mooi BOXER / Rover V8 inlaat manifold 4xSU
P4 project : inbouw Rover V8 met 4 traps ZF automaat
P4 project : inbouw Rover V8 met 4 traps ZF automaat
P4 project : inbouw Rover V8 met 4 traps ZF automaat
Afbouwen Rover V8 "Rob"
2 Wijze "Rovermannen" leggen de laatste hand aan de V8 van Rob. Deze compleet door Classic-Rover gereviseerde V8 3500 zal één dezer dagen terug geplaatst worden in de body.......
Afbouwen Rover V8 "Rob"
2 Wijze "Rovermannen" leggen de laatste hand aan de V8 van Rob. Deze compleet door Classic-Rover gereviseerde V8 3500 zal één dezer dagen terug geplaatst worden in de body.......
Nieuwe (2 jaar) APK op deze Almond Yellow Rover 3500S
Nieuwe (2 jaar) APK op deze Almond Yellow Rover 3500S
Nieuwe (2 jaar) APK op deze Almond Yellow Rover 3500S
Nieuwe (2 jaar) APK op deze Almond Yellow Rover 3500S
even terug in de tijd.... P6 met Jaguar LSD Diff (staat even in de ijskast)
even terug in de tijd.... P6 met Jaguar LSD Diff (staat even in de ijskast)
P6 spuitwerk gereed voor montage!
P6 spuitwerk gereed voor montage!
Aanpassing oliepomp P6 hoge druk
Aanpassing oliepomp P6 hoge druk
Aanpassing oliepomp P6 hoge druk
Rover P6 / 4 hoeken laswerk....
Rover P6 / 4 hoeken laswerk....
Rover P6 / 4 hoeken laswerk....
Rover P6 / 4 hoeken laswerk....
P6 van Rob, veeeeel laswerk, maar schiet mooi op !!
P6 van Rob, veeeeel laswerk, maar schiet mooi op !!
gereed en FOR SALE : Range Rover Classic laswerk en V8 revisie
Complete Body-off revisie Range Rover Classic (......medio 2018) SOLD !
juni 2017 : revisie carburateurs Rover P4 75 Cyclops 1950
juni 2017 : P6 3500 complete restauratie
Rover P6 3500 restauratie
De restauratie van deze P6 3500 vordert gestaag.......
Stralen / uitstukken en daarna uitspuiten van de binnenkant is gereed.
Rover P6 3500 restauratie
Ook de zichtbare delen zijn al in de (donker) British Racing Green kleur gespoten ......
Rover P6 3500 restauratie
Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat, HET BEGIN IS ER !!
Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat
Iedere P6 rijder kent het gevoel op de snelweg....... je rijdt 130 km/uur en je hebt het gevoel dat de automaat nog een keer schakelen moet. Helaas, de BW(35) bakken hebben een eindoverbrenging die 1:1 is en de V8 maakt dus behoorlijk toeren ......
Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat
Om het toerental te verlagen willen we een 4-bak automaat monteren met een "lange" 4e versnelling. De keuzes zijn redelijk beperkt, je wilt een 4-bak die mechanisch bedient wordt en geen electronica!
Rover V8 BW35 naar ZF4 automaat
Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de 4-bak van ZF, deze heeft tov de AW-71 (o.a. Volvo) het voordeel dat er een standaard Bellhouse verkrijgbaar is (denk aan de RRC, Defender en Disco I), dat past op dit type automaatbak.
4e versnelling 1 : 0,73
De donorbak die wij voor fit project gebruiken komt uit en BMW 524 diesel uit de begin jaren tachtig. 155.00 km op de teller, dus, moet goed zijn (volgens de vorige eigenaar)
HET PASSEN EN METEN KAN BEGINNEN !!
Rover P6 3500 V8 "Rob" laswerk
Rover P6 3500 V8 "Rob" laswerk
Rover P6 3500
Rover P6 3500
- Bouwjaar : 23-6-1977
- Kenteken : 06-SG-44
- Automaat, 4 traps !
- V8, 3,9 ltr
- Kleur : moet British Racing Green gaan worden
SOLD, deze P6 gaan we opnieuw opbouwen, totale revisie, spuitwerk, nieuwe bekleding....... project is hier te volgen !
- meer info : via info@classic-rover.nl
P6 3500 divers uitstuk- en laswerk
V8 motorrevisie
Mooie winterklus, complete revisie van een 3500 V8, alles eruit, nieuw spul er in........
"demontagedag" Rover 2000TC ontmantelen !
Mechanische revisie : Rover P6 3500
Winterklus(je)........
new arrival : Rover P5 3 ltr Saloon 1965
new arrival : Rover P5 3 ltr Saloon 1965
Nieuw binnen:
- Rover P5 3 ltr
- originele Nederlandse auto met werk, wel compleet !
- Bouwjaar : 1965
- Kenteken : 95-45-AE
- Handbak met overdrive
- Kleur : Green
- Prijs : NOTK
- Info : via info@classic-rover.nl
new arrival : Rover P6 3500 1970
new arrival : Rover P6 3500 1970
Nieuw binnen:
- Rover P6 3500
- Bouwjaar : 1970
- Kenteken : AE-84-00
- Automaat
- Kleur : blauw
- Prijs : NOTK
- Info : via info@classic-rover.nl
new arrival : P6 3500 1976
new arrival : P6 3500 1976
Nieuw binnen:
- Rover P6 3500
- Bouwjaar : 1976
- Kenteken : 03-MV-68
- Automaat
- Kleur : Arden Green
- Prijs : NOTK
- Info : via info@classic-rover.nl
Vorderingen Rover 114L
Rover 114 L (1995) klaar maken.....
Deze kleine pittige Rover met automaat behoeft wat werk aan o.a. de wielkuipranden achter..... als dat eenmaal klaar is, APK en rijden maar. Weer een Rover op de weg gehouden !
Rover 114 SI....... Sloop ?
Rover met handbak, gekocht voor onderdelen, eigenlijk te goed om te slopen.......
Rover SD1 3500 1979 ........ redding van de sloop
We hebben deze (handgeschakelde) SD1 3500 uit 1979 kunnen redden op een sloperij in Friesland.....Heeft helaas (te) lang buiten gestaan, maar is niet verrot. Interieur is nog prachtig. Motor, na verse brandstof en starthulp, starten en lopen...!
Rover P6 3500 1970 "ready !"
9-3-2015 "mooi (tussen)resultaat"
6-3-2015 "even een P6 3500 tussendoortje"
De P6 met 4.6 ltr. V8 hebben we even snel tussendoor (laten) spuiten, resultaat is erg mooi. Ben erg benieuwd hoe het er straks compleet met donkerrood leder interieur bij zal staan !
FOR SALE !
09-12-2014 "Han begint met de nieuwe tapijtset"
09-12-2014 "2e deur afbouwen"
2-12-2014 achterzijde begint er op te lijken !
2-12-2014 De 1e deur afmonteren & afhangen
Rover SD1 3500 Vandenplas ... APK klaar
Deze SD1 3500 Vandenplas van Hans Hubers heeft de nodige uurtjes op de brug gestaan, hans heeft er veel tijd in gestoken..... uiteindelijk behoorlijk veel laswerk her en der, maar het resultaat mag er zijn / morgen voor de APK!
06-11-2010 "Een nieuw begin....
Het heeft een tijdje stil gelegen, maar we hebben de Rally P6 klaar en kunnen weer aan de gang met de diverse andere projecten. Om een idee te geven, in willekeurige volgorde :
- Range Rover Gert / wisselbak vervangen
- Range Rover Ton / lijst met kleine restpunten
- Rover P6 3500 / remblokken achter vervangen
- Rover P6 2000 HJ-53-23 / plekjes wegwerken en .... spaakwielen monteren
- Rover P6 3500 / opbouwen en rijden
- Range Rover GEEL / rijdend maken en naar RDW
- ..................... dus, nog genoeg plannen en werkzaamheden
Een nieuwe aanwinst : P6 3500 de 85-45-NZ
2009 WEEK 17
Deze P6 3500 automaat, bouwjaar 1970, via internet gekocht. Auto is voorzien van LPG (een dubbele gastank plat achterin) en heeft nog ruim anderhalf jaar APK. De P6 heeft schade aan de achterzijde, gelukkig alleen blikschade (kofferdeksel en linker achterscherm). Kofferdeksel is op zich wel jammer, want dit type heeft de letters ROVER, bovenop het deksel gemonteerd en dat staat mooi.
INVENTARISATIE : P6 3500 de 85-45-NZ
2009 WEEK 18
Auto met de ambulance opgehaald in NB. Eenmaal thuis blijkt het starten op LPG niet goed te werken. De accu is matig en hij pakt slecht aan. De volgende dag met een opgeladen accu is het starten en lopen. De V8 bromt mooi, de bak schakelt goed en de auto loopt perfect. Nadeel is de (te) vele speling op het diff, hier zal in de (nabije) toekomst wat aan gedaan moeten worden.
De verder staat van de auto is redelijk goed. De auto is allen zwaar verwaarloosd, met name de binnenzijde is één grote puinzooi. De bekleding is er grotendeels uit en allerlei knopjes ontbreken en delen van de bedrading hangen los.
Werkzaamheden op korte termijn:
-
Binnenzijde schoonmaken,
-
De choke werkt niet meer, is niet aangesloten,
-
de auto is in iedere stand van de handle (!) te starten,
-
remlichten werken niet,
-
oliedrukmeter werkt niet,
-
banden wisselen,
-
achterklep vervangen,
-
accu vervangen,
-
gasschakelaar op dasboard bevestigen,
-
remmen & onderzijde controleren.
Werkzaamheden langere termijn:
-
Diff vervangen
-
Bekleding vervangen, zowel stof als lederen stoelen,
-
Plaatwerk rondom vervangen, gekozen is voor vervangend plaatwerk in de kleur “Venetian Red”,
-
Motorkap en grille worden vervangen door Series I, voor deze auto weliswaar niet origineel, maar wel mooi
-
Wielen vervangen, waarschijnlijk de 14’ Mini lights die ik nog heb liggen
2009 WEEK 19
Begonnen met het compleet uitmesten van de auto. Verder wat kleine dingetjes verholpen. De binnenzijde heeft een fikse schoonmaak- en opknapbeurt nodig.
In de “loods” begonnen met het selecteren van een goed setje plaatwerk om naar de spuiter te brengen. Valt nog niet mee, de keuze is gemaakt voor de series I grille met de bijbehorende “platte” motorkap. Natuurlijk mag straks de alu-sierlijst en het V8-logo op de kap niet ontbreken.
De spuiter (Straalbedrijf Twente – Almelo) heeft een staaltje van de kleur Venetian Red gemaakt, een zacht rode klassieke kleur. Lijkt me wel mooi staan met chroom- en RVS-delen
2009 WEEK 20
De auto is inmiddels van binnen “kaal”, op de bestuurdersstoel na. Deze laten we zo lang mogelijk staan om de auto in en uit de werkplaats te rijden. Saillant detail; de rolgordels zijn er later (opnieuw) ingezet en zaten vast met een parker van zo’n 4 mm. Je moet er niet aan denken dat je en noodstop moet maken en op deze gordelbevestiging moet kunnen rekenen………..
Als vloerbekleding een nieuwe grijze stof uitgezocht met een soort foamrug aan de achterzijde. (JT Autobekleding – Almelo) Deze bekleding komt aan de binnenzijde en moet een mooie combinatie vormen met het zwarte leer. Ook een begin gemaakt met het reinigen en invetten van de leren achterbekleding. Deze bekleding ziet er na het reinigen goed uit, geen beschadigingen!. Voor de voorzijde is het een ander verhaal, hier komen twee andere stoelen in die ik onlangs in Duitsland gekocht heb.
demontage
2009 WEEK 21
Begonnen met de demontage van een goed stel deuren, deze staan nu nog in de kleur Tabacco Leaf en zullen samen met de andere delen naar de spuiter gebracht worden. Verder zijn we begonnen met het demonteren van de voor- en achterbumper en de achterschermen. Deze achterschermen blijken zo goed/hard, dat we besloten hebben deze weer te gebruiken voor dit project.
Wel behoeft de bedrading aan de achterzijde en in de kofferbak de nodige aandacht, diverse soorten kroonsteentjes en niet originele/ foute kleuren kabels zijn hier gebruikt. Ook de bekabeling naar de stekkerdoos / trekhaak geeft hetzelfde beeld. Alleen nog 2 voorschermen selecteren en de boel kan naar de spuiter…..
verdere voorbereiding voor de spuiter....
2009 WEEK 22/23/24
2 goede voorschermen gevonden, “kaal”maken en de boel kan naar de spuiter…..
Intussen al afspraak gemaakt bij de spuiter, deze verwacht de auto week 26/27 klaar te kunnen hebben. Is op zichzelf wel gunstig, hebben we mooi de tijd om de nieuwe grijze bekleding te monteren in de body en de rest van de bekleding verder te poetsen en klaar te maken.
de spuiter..............
2009 WEEK 26/27
De complete boel ligt bij de spuiter ….. week 28 zijn de spullen klaar. Hier een overzicht van de delen voor de eerste keer in de kleur gespoten, toch wel een aparte rode kleur “VENETIAN RED”, neigt een beetje naar lichtrood-oranje. Afwachten hoe het lijkt als alles straks terug op de auto zit en alle chroom en rvs sierstrippen weer zijn gemonteerd……
Spuitwerk klaar .....!
2009 WEEK 29
Alle losse delen zijn volgens afspraak klaar..! Hierbij een overzicht van een aantal van de gespoten delen. Het “VENETIAN RED”, met de dikke laag blanke lak geeft een mooi geheel !!
2009 WEEK 40
Diverse losse delen zijn klaar..! Hierbij een foto van de voorzijde met een aantal van de nieuw gespoten delen. Het “VENETIAN RED” geeft een mooi geheel met de "torpedo-spiegels" !!
De "Witte" van stal..
2009 WEEK 25/26
De auto staat bij de spuiter, een monster gezien van de nieuwe kleur Venetian Red, lijkt een beetje rood/bruin, op zich wel mooie klassieke kleur. Afwachten dus…… Ondertussen een begin gemaakt met het poetsen van de voor- en achterlichtunits. Planning voor de “rode” is om hem klaar hebben voor de ROCH BBQ op 6 september in Hooglanderveen.
Deze week ook besluit genomen om de “witte” van stal te halen. Deze 3500 automaat, RHD, LPG, staat al een aantal jaren stil in de Loods. De bedoeling is dat Gert hem voorlopig gaat gebruiken…
Rover P6 2000 TC / Logboek 2008-43
Week 43
We hebben de body opgehaald uit de loods in Enter. Een mooi transport met de RR Classic van Gert ervoor op de smalle binnenwegen van Enter naar Nijverdal. Natuurlijk geen centje pijn voor de 3500 V8.
Rover P6 2000 TC / Logboek 2008-43
Week 43
Eenmaal in Nijverdal, de body in de garage gereden en van de kar afgehesen. Mbv 4 verstelbare poten en assen in de kriksteunen staat de body mooi stevig.
.
.
.
.
.
.
Nu eerst maar eens stof verwijderen en e.e.a. opnieuw schoon maken, het “project” ligt inmiddels meer dan 12 jaar stil. Vervolgens gaan we inventariseren en plannen welke volgorde we gaan aanhouden voor de opbouw van de MEXICO BROWN P6 2000 TC. We hebben nog even de tijd, de streefdatum is : 19 april 2009 ……… dat moet lukken !
To do:
ü Achterlichten
ü Rubbers achterschermen
ü Bekleding kofferbak
ü Tankdop & rubber
ü Rubber raam achter
ü Spanners achterraam
ü Accubak
ü Trekhaak voorbereiding & bekabeling
ROVER 216 GTI Cabrio
Otten Zwerver 1960
1) Ik heb de caravan een aantale geleden gekocht en hij hangt achter de P6. Qua gewicht geen enkel probleem, echter de vorige eigenaar heeft de dissel van de Zwerver aangepast, hierdoor hangt de Zwerver nu TE laag. AANPASSEN DUS.
2) Ene zijkant (deuszijde) is zeer matig, hier zal een nieuw stuk hout ingezet moeten worden en daarna opnieuw in de verf. WINTERKLUSJE.
Rover 10/25.............
ROVER 10/25
- bouwjaar : 1928-1933
- motor : 4 cilinder lijn
- vermogen : 25 pk bij 3.600 tpm
Rover P6 2000TC Monte-Carlo Historique 2022 : het blok...
Classic-Rover UPDATE
Monte-Carlo Historique 2022
Rover P6 2000TC motor afbouwen
info@classic-rover.nl
#monte-carlo historique
Rover P6 2000TC Monte-Carlo Historique 2022 : het blok...
Rover P6 2000TC Monte-Carlo Historique 2022 : het blok...
Engine ready ....... nice job BH!
Engine ready ....... nice job BH!
Mini KL project: hij "hangt" in het spitje / we kunnen beginnen!
Mini KL project: hij "hangt" in het spitje / we kunnen beginnen!
Rover P6 2000TC icm LT77 5-bak
Rover P6 2000TC icm LT77 5-bak
Rover P6 2000TC icm LT77 5-bak
Rover P6 2000TC / LT77 5-bak "huwelijk voltrokken"
Voorbereidingen Goodwood Festival of Speed : PEDALBOX SD1 Computervision
Voorbereidingen Goodwood Festival of Speed : PEDALBOX SD1 Computervision
Voorbereidingen Goodwood Festival of Speed : PEDALBOX SD1 Computervision
Kijken of we het "flexen" van het schubord kunnen opvangen/verbeteren....